Vedran Karadža Tabulov je po struci slikar-grafičar i profesor likovne kulture. Osim slikarstvom i grafikom, bavi se i izradom asamblaža, gdje je postigao vrlo visoke dosege u djelima prepoznatljivog iskaza. Za sada, njegov najnoviji ciklus čini tridesetak objekata nastalih spajanjem predmeta zanatskog, industrijskog i biološkog otpada. I ovoga puta iskazuje dosljednost u odabiru materijala i poimanju skulpture jer se i dalje bavi rekonstrukcijom već načinjenih predmeta i njihovim transponiranjem u skulpturu, iz carstva prirode i carstva tehnike u carstvo umjetnosti. Ima tu i konstrukcije i kiparenja. To je puno više od pukog slaganja i spajanja otpada.

Koncepcijsko načelo na kojemu ostvaruje asamblaže jest kontrast između različitih predmeta i materijala, kao i inverzije svake vrste, odmicanja, pomicanja i dislociranja, gdje se predmeti stavljaju izvan uobičajenih funkcija. Otuda proizlaze interakcija, tenzija i konflikt koje obilježava jaka simbolika i metaforičnost, što je u novom ciklusu posebno izraženo. Snaga njegovih djela krije se upravo u suodnosima i sugestijama koje iz njih proizlaze. Poznati predmeti dovedeni su u neobičan kontekst koji šokira, a čiji hibrid ne podržava stvarnost, ali potiče ekspresiju. Oni djeluju kao neki stari instrumenti, predmeti s genetskim poremećajem i funkcionalnom nejasnoćom. U njegovim djelima i dalje se osjeća alkemijska motivacija, premda je ovoga puta ona tek inicijalna. Ono što valja istaknuti je upravo psihološka i socijalna konotacija njegove umjetnosti. To se vrlo dobro manifestira kroz metamorfoze predmeta uporabnih vrijednosti, koje podsjećaju na kafkijanske preobrazbe, iza kojih se skriva osjetljiva psiha suvremenog čovjeka pred opasnosti od kaotičnosti svijeta.

U novom ciklusu Vedran Karadža Tabulov stišava direktive estetike. Njegovi asamblaži ne pretendiraju na dovršenost, preciznost i, općenito, brigu za plastički jezik, već otvaraju prostor koji ukazuje na postojanje nekog dubljeg poimanja ne samo oblika nego i njegovog značenja i smisla. Računajući na zapažanje promatrača kao na gradivni dio djela, autor postavlja zahtjev pažljivog iščitavanja da bi se pronašli ključevi značenja svakog pojedinog oblika koji se nudi pogledu. Tome uvelike pridonose i naslovi djela koji, kako sam autor kaže, „upozoravaju, opominju, nagovještavaju, ali i iskazuju težnju, slave i ismijavaju“. I zaista bismo pogriješili ukoliko bismo sve ovo izgovarali smrtno ozbiljna lica i ako bi element ludičke igre ostao izvan ovog pogleda.

Vedran Karadža Tabulov primjer je umjetnika koji vidljivo uživa u raznolikosti oblika, materijala i postupaka, oslanjajući se pritom na inspiraciju i sretan trenutak, ali u isto vrijeme zadržavajući punu kontrolu nad stvaranjem. Važan mu je sam proces rada, koji može biti katkada težak, dug i mukotrpan, ali u konačnici rezultat ne izostaje. Ističe se znatiželjom, maštovitošću, a iznad svega žestokim primarnim instinktom i snažnom stvaralačkom voljom i htijenjem. A znamo da je već odavno povjesničar umjetnosti Max Dvorak teoretizirao o umjetničkom htijenju kao o bitnoj komponenti i pretpostavci umjetničkog djela.

(Marija Stipišić Vuković, kustos)

Vedran Karadža Tabulov rođen je 1977. godine u Splitu. 1995. godine maturirao je na općoj gimnaziji Vladimir Nazor u Splitu. 1996. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti, u Širokom Brijegu, u Bosni i Hercegovini. Diplomirao je 2002. godine u klasi prof. Igora Dragičevića, stekavši titulu slikara-grafičara i profesora likovne kulture. Živi i stvara u Drveniku Velom i Splitu.

Popis radova:

Rast i razvoj, 2014.

Konflikt 4 - bolja verzija sebe (pozitiv), 2014.

Konflikt 3 - bolja verzija sebe (negativ), 2014.

Konflikt dvosmislenosti (lako je za dvo ali smisleno je zajebano), 2014.

Heureka, 2014.

Superwunderkind, 2014.

Komplet za razonodu, 2014.

Konflikt 7 - svaka sličnost sa stvarnošću..., 2014.

Civilizacija, 2014.

Vrijedi li ili se isplati, 2014.

Kulturološka, 2014.

To smo što jedemo (osim ako ne živimo od ljubavi ili sunčeve svjetlosti), 2014.

Zabij glavu u ovo ako možeš, 2014.

Poker, 2014.

Ja, ti, on, ona..., 2014.

Puna čaša - zbir dojmova, 2014.

Jedan od cvjetova hedonizma, 2014.

Konflikt 2 – od stvarnosti i iluzije, 2014.

Ne baš dobra slutnja, 2014.

Svi radovi izvedeni su kombiniranom tehnikom.