Izložba Jaspera Nordahla spaja dva video rada koje je umjetnika realizirao za vrijeme boravka u Sri Lanki, a tiču se fenomena prouzročenog ekstenzivnom proizvodnjom dobara za izvoz na tržišta razvijenih demokracija na Zapadu.

Monumentalna projekcija prikazuje Katunayake Free Trade Zone / Bescarinska trgovačka zona Katunayake (c/b video, bez zvuka 15 min. 2015.), zračnu snimku ograđenih i posebno čuvanih područja s tvornicama koje isključivo proizvode robu za izvoz. Zona je počela s radom 1978. godine kao dio strukturne politike prilagodbe koju su pokrenuli Svjetska banka (WB) i Međunarodni monetarni fonda (MMF), zajedno s tada novom konzervativno-liberalnom vladom u Šri Lanki. Šri Lanka je prva zemlja Južne Azije koja je počela mijenjati regulaciju uvoza, koja je do tada uključivala zaštitne carine i uvozne kontrole, prema izvozno orijentiranom gospodarstvu tako što je 1977. predsjednik Jayawarden donio propise koji su štitili strane investitore u odnosu na domaće industrije. Prva bescarinska zona osnovana je 1978.u Katunayakeu zbog blizini zračne luke i glavnog grada Colomba. Video na monitoru snimka je razgovora s Nimalkom Fernando (c/b video, 20 min, 2011.), odvjetnicom i feminističkom aktivisticom iz Sri Lanka, koja surađuje s centrom za žene, organizacijom koja okuplja radnice i aktivistkinje koje rade u bescarinskim zonama. Nimalka je također odvjetnica pri međunarodnom procesu u Ženevi kojim prethodnog predsjednika optužuje za ratne zločine tijekom sukoba Tamilskih tigrova sa vladinim snagama.

Jesper Nordahl rođen je 1969. godine u Stockholmu, gdje trenutno živi i radi. Videom i različitim medijima koristi se za istraživanje društvenih, političkih i rodnih pitanja. Izlaže intenzivno na međunarodnoj sceni, između ostalog na izložbama u: Shedhalle Zurich, Artists Space New York, Indeks Stockholm, Grazer Kunstverein, Kunstlerhaus Bethanien Berlin, Colombo Art Biennale and Dolores at EDB Projects Amsterdam. Nordahl je 2000 diplomirao na Kraljevskom Institutu za umjetnost u Stockholmu te sudjelovao u programu Whitney ISP u New Yorku 2006-2007.

više informacija na www.jesper.x-i.net

Basak Senova je kustosica i dizajnerica. Studirala je književnost i grafički dizajn (MIP grafički dizajn i doktorat u umjetnosti, dizajnu i arhitekturi na Sveučilištu Bilkent) i pohađala 7. program kustoske obuke na Stichting De Appela, Amsterdamu. Od 1995. piše o umjetnosti, tehnologiji i medijima, pokreće i razvija projekata i kurira izložbe. Urednica je i dopisnica ibraaz.org i jedna od osnivača NOMAD-a, kao i organizatorica projekata "ctrl_alt_del" i "Upgrade! Istanbulu". Senova je kustos paviljona Turske na 53. Venecijanskom bijenalu. Kao docent, predavala je na različitim sveučilištima u Istanbulu, kao što su Kadir Has University, Sveučilišta Bilgi i Koc. Trenutno predaje na Sveučilištu Bilkent. Kustos je kolekcije Zorlu centra (2011-2012). Koa kustos surađivala je na projektima Nepokriveno (Cipar) i 2. bijenala suvremene umjetnosti D-0 ARK Underground (Bosna i Hercegovina). U 2014, bila je umjetnička ravnateljica (ACM) SIGGRAPH 2014 (Vancouver), kustosica Helsinškog fotografskog bijenala i Jeruzalem Show. U 2015, kurirala je Paviljonu Republike Makedonije na 56. Venecijanskom bijenalu, a nedavno je imenovana kustosicom 4. Bijenale Land Art Mongolija 360 °.