Minimalistički diptih Giles Blatta i njegovi tajni prolazi sačinjen od prostorno-zvučnih instalacija pod nazivom Giles Blatta i Secret Passage najnoviji je prilog profinjenom opusu Josipa Šurlina u kojem je dosljedno izražen blizak, ali odmjereni suodnos likovnih medija i teoretskih inspiracija izgrađen na čvrstim konceptualnim temeljima. O takvoj principijelnosti ovom prilikom svjedoči tmurni, gotovo distopijski ambijent lišen svakog viška i umjetničke geste, izravno prenoseći snagu umjetnikova promišljanja.

Ne upuštajući se u detaljnije obrazlaganje dominantnih osobina hijerarhijski postrojenih upravnih sustava unutar kojih se svakodnevno krećemo, treba kazati kako Giles Blatta i njegovi tajni prolazi govore o poziciji društveno marginaliziranih individua koje su iz raznoraznih razloga prisiljeni živjeti drugorazredni život. Problematika koja se publici priopćuje uglavnom putem masovno oglašenih umjetničkih akcija ili aktivističkih demonstracija u ovom slučaju stišana je do pianissima i kod promatrača budi empatiju i svojevrstan egzistencijalistički grč.

Ono što nadopunjuje fizičku pojavnost i sugestivnost vizualnog jezika Šurlinovih objekata repetitivna je i na trenutke kakofona zvučna podloga koja na postojeće interpretacije dodaje nove semantičke slojeve, tako tvoreći zaokruženu cjelinu.

Umjetnička cjelina Josipa Šurlina dijelom je inspirirana Kafkinim Preobražajem i jednostavnim likovnim sredstvima progovara o tankoj crti između površine i podzemlja, udobnosti i nelagode, pripadnosti i otuđenja.

Božo Kesić

Josip Šurlin (Split, 1993.) završio je Školu likovnih umjetnosti u Splitu 2012. godine. Trenutno je student druge godine diplomskog studija slikarstva na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi redovnog profesora Viktora Popovića i docentice Neli Ružić. Sudjelovao je na nekoliko skupnih izložbi i prezentirao radove na dvije samostalne izložbe. Na Prvom studentskom bijenaleu osvaja i pismeno priznanje za rad. Ovo je njegova treća samostalna izložba.

Izložba je otvorena do 28.5.2017.