Suradnjom sa splitskom umjetnicom Andreom Resner Galerija umjetnina nastavlja sudjelovanje na međunarodnom višegodišnjem projektu GARDENING OF SOUL koji je osmišljen oko umjetničkih interpretacija fenomena vrta i vrtlarenja shvaćenog u širem socijalnom, ekonomskom, ekološkom i kulturnom kontekstu.
Multimedijalna konceptualna umjetnica Andrea Resner svoj umjetnički izričaj temelji na crtežu, eksperimentalnom filmu i animaciji, fotografiji, prostornoj instalaciji, performansu, kostimografiji, street artu i poeziji, tj. pisanoj riječi kao integrativnom dijelu izložbe. Interdisciplinarnost i transmedijalne prakse u vidu kombiniranja tih medija karakterizira rad ove autorice polivalentnih interesa. Andreina umjetnost u velikoj je mjeri rezultat intuicije i podsvijesti. Iako se zasniva na osobnom iskustvu, ona je istovremeno i univerzalna. U fokusu njezina rada je motiv žene te općenito ono što se u umjetnosti smatralo područjem ženskog stvaralaštva kao što su motivi vezani uz snove, mitologiju, simbole, čarobnjački i intuitivni odnos prema stvarnosti, posebno prirodi. Izravan i snažan utjecaj koji je na nju izvršila priroda, formirajući njen svjetonazor i estetske stavove, autorica pokušava prenijeti u (ne)prirodni, zatvoreni prostor galerije poništavajući na taj način granicu prirodnog i umjetnog (arhitektonskog) prostora, odnosno izložbeni prostor čineći potpunim kontemplativnim prostorom. Profinjeni likovni senzibilitet očituje se u delikatnosti radova i njihovoj visokoj ekspresivnoj percepciji. Svojim radom Andrea nam nudi okvir za razmišljanje o našoj vezi s prirodom i okolišem uopće. Poseban odnos prema flori i fauni, osjećaj za suptilno strujanje, razmjenu i interakciju životnih sila koje povezuju cjelokupni univerzum, osnovni je pokretač Andreina stvaralaštva. Ono što stvara su „priče“, ali ne na razini narativa, nego u smislu prenošenja određenih osjećaja i atmosfera. Smještene u zagonetne situacije pune energije te nas „priče“ mogu povesti u neočekivanom smjeru i na mjesta gdje sve postaje moguće i gdje kao da osjećamo prisustvo nevidljivih vila, elementala, elfova i dobrih duhova prirode. Potaknuti posjetitelja, omogućiti mu doživljaj na više perceptivnih razina, izlazi iz domene likovnog, tj. čisto vizualnog te zahtijeva od promatrača mnogo više – potpuno sudjelovanje i duhovnu koncentraciju.
Prema Hrvatskoj enciklopediji konstelacija je u prenesenom značenju, raspored, razmještaj; stjecaj okolnosti, prilika; položaj, situacija. Prema riječima same autorice konstelacija je zatvoreni (ponekad otvoreni) sustav u kojem su svi elementi u međuodnosu. Tek kada su svi elementi unutar konstelacije uključeni i vitalni, i cjelina postaje zdrava i vitalna. Razumijevajući prirodu i nebo iznad nas, posvuda je moguće uočiti konstelacije, tj. viši red koji izvire iz kaosa. Andreina konstelacija duha praksa je prenošenja drevnog znanja naših predaka u novi kontekst. Koristeći medije crteža, instalacije i videa, autorica donosi sveprisutne simbole prirodnog svijeta koje postavlja u međuodnos te na taj način oživotvoruje novu vitalnu konstelaciju koja služi kao pozivnica za ulazak u novu priču. Time dodatno potencira ideju energije prirode kojoj se vraća, u koju se utiče i koja zapravo predstavlja energiju uma i svijesti kao vitalne energije u prostoru i vremenu. Ono što se događa kao rezultat toga, doživljaj je svijeta koji nam izgleda svježe i beskonačno, kao da opet pulsira u svojoj životnosti i upravo „pršti od ljubavi“.
Naposljetku, Andrein rad zrači poetikom koja je bijeg u onostrano, prirodno stanje stvari u kojem je povezanost čovjeka i njegova okoliša posve skladna i sukladna, a koja je u svojoj utopističkoj viziji danas posve legitimna i aktualna jer upozorava na neprihvatljiv i neuravnotežen čovjekov odnos prema okolišu s globalnim posljedicama koje sve više osjećamo. No, cjelokupno ozračje Andreinih instalacija ipak djeluje umirujuće, gotovo terapeutski, što danas nije nimalo nevažno. Unatoč iznimnoj ljepoti njezinih radova, kao i ukazivanju na „vrlinu nježnosti“ pa čak i, u novije vrijeme pretežno izbjegavanu i nepopularnu kategoriju „ženskosti“ u radu, umjetnost Anree Resner ipak ne bih okarakterizirala kao žensko pismo ili tipični ženski senzibilitet jer se njezina umjetnost uzdiže u sfere univerzalnih značenja ozbiljno artistički artikuliranih ideja, ostvarujući maksimalnu vizualnu i uopće umjetničku poruku, bogatu asocijacijama i metaforama, raskošnu u svom značenju. Mislim da sva njena djela govore o nekoj drugoj mogućnosti, drugom putu obrane ljudske ranjivosti i njegove iskonske prirode. Njena djela uvijek odbacuju cinizam jer vjeruje u snagu i energiju ljepote. Ljepote – ne samo kao estetskog načela jer bi onda to bio samo make-up, nego ljepote kao čvrstog etičkog izbora i načela.
Multimedijalna instalacija Andree Resner nakon Galerije umjetnina u prosincu će ove godine biti predstavljena na velikoj međunarodnoj izložbi na Umjetničkoj akademiji u Usti nad Labem u Češkoj koja je nositelj ovog međunarodnog projekta.
Andrea Resner rođena je u Splitu 1987. godine. Diplomirala je na Likovnoj akademiji u Zagrebu 2012. godine, Nastavnički odsjek – Grafika te na Umjetničkoj akademiji u Splitu 2019., Odsjek za film i video. Djeluje na područjima crteža, animacije, filma, prostorne instalacije i poezije. Kroz različite medije istražuje poetiku i estetiku mitološkog i arhetipskog jezika kojim komuniciraju svijet prirode i duhovni aspekti stvarnosti.