Praksa Marijane Pende, koja je isključivo posvećena skulpturi, razvija se duž dvije glavne smjernice, međusobno različite i naizgled proturječne. Umjetnica se, zapravo, kreće između jednog pristupa estetsko-osjetilne naravi, usmjerenom k tome da razvije izravan i osjetilni odnos s promatračem (A) te drugog zahtjevnijeg načina koji se je, međutim, razvio iz interesa za oblicima s kojima proizvodni sustavi uvjetuju sadašnjost, živote ljudi i okoliš (B). U prvom slučaju (A) pažnja je usmjerena izravno ka promatraču, to jest prema krajnjem korisniku, koji dijeli vlastiti fizički prostor s umjetničkim djelom u odnosu vidne blizine: umjetnica zahvaljujući djelu nastoji istražiti perceptivne i emotivne potencijale skulpture. U drugom slučaju (B), međutim, fokus umjetnice je usmjeren na društvo, subjekt koji je fizički udaljen od promatrača u trenutku kad on izravno doživljava djelo: umjetnica pažnju usmjerava prema kolektivnim aspektima, društvenim, ekonomskim i političkim dinamikama u koje je djelo uronjeno, to jest, u kulturni kontekst iz kojeg je proizašlo.

Kao što i dokazuju nedavni radovi Looking forward to seeing you, (A) i (B) koegzistiraju u Pendinom istraživanju. (A) ograničava polje istraživanja na doživljaj kojeg stvara djelo, to jest, na osobni odnos u kojem djelo djeluje privlačeći pogled i percepciju korisnika na centripetalan način te, na određen način, sužava emotivne aspekte djela. S druge strane, (B) širi pažnju prema van, prema kontekstu, usmjeravajući pažnju prema potencijalima djela koji bježe od središta, u nekoj vrsti širenja prema političkoj dimenziji. Oba su aspekta, u svojoj komplementarnosti, jednako važna za umjetnicu te joj istodobno dozvoljavaju pogled u dva različita smjera, kao bog Janus sa dva lica, kao neka vrlo plodonosna razrokost.
(iz teksta Daniela Capre)

Marijana Pende diplomirala je 2008. godine skulpturu i instalaciju kod Roberta Pozzobona i suvremenu glazbu kod Nicole Cisternina na Akademiji lijepih umjetnosti u Veneciji. Pozvana je na rezidenciju u German Kulturamt Frankfurt u Frankfurtu na Majni. Svoje radove izlagala je u Galeriji Prsten, HDLU u Zagrebu i Umjetničkoj galeriji u Dubrovniku. Sudjelovala je na izložbi Atelier Aperti na 51. Venecijanskom bijenalu s najboljim studentima talijanskih umjetničkih akademija te na nekoliko izložbi poput Classroom #1 u Museo Madre, Napulj; Odbijeni u Arsenalu Veneciji; Emocije kohabitacije, Galleria d ' Arte Moderna Palazzo Forti u Veroni i Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu; Trijenale hrvatske skulpture, Gliptoteka HAZU u Zagrebu 2012., 2015. i 2018. godine. Marijana Pende održala je samostalnu izložbu u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Gliptoteci HAZU u Zagrebu, Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, te Muzeju Palazzo Costanzi u Trstu.

U organizaciji Umjetničke galerije u Dubrovniku izlagala je sa Izvorom Pende i Slavenom Toljem u paviljonu Arsenale Nord tijekom 58. Venecijanskog bijenala, 2019.

Marijana Pende živi i radi u Dubrovniku.
Izložba je otvorena do 5.1.2019.